enimerosou.gr

Ειδήσεις Δυτικής Μακεδονίας. Γρεβενά, Καστοριά, Κοζάνη & Φλώρινα

Κοινή Δήλωση Π. Πέρκα – Μ. Τζούφη: «‘Ξεπουλιέται’ και η Εγνατία Οδός, με τους πολίτες να ‘πληρώνουν το μάρμαρο’»

Κοινή Δήλωση Π. Πέρκα – Μ. Τζούφη: «‘Ξεπουλιέται’ και η Εγνατία Οδός, με τους πολίτες να ‘πληρώνουν το μάρμαρο’»

Ειδήσεις Δυτικής Μακεδονίας: Γρεβενά, Καστοριά, Κοζάνη και Φλώρινα

Κοινή Δήλωση Π. Πέρκα – Μ. Τζούφη: «‘Ξεπουλιέται’ και η Εγνατία Οδός, με τους πολίτες να ‘πληρώνουν το μάρμαρο’»

Σε πανηγυρικό κλίμα έλαβε χώρα την Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024 η τελετή υπογραφής της Σύμβασης Παραχώρησης της Εγνατίας Οδού. Πολλοί οι λόγοι για χειροκροτήματα, πρώτα απ’ όλους για τον Παραχωρησιούχο, για τον οποίο η συγκεκριμένη εξέλιξη φέρνει «πλήθος οφέλη για τον Όμιλο και τους μετόχους του», όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Αλλά και για την κυβέρνηση της ΝΔ, η οποία συνεχίζει ακάθεκτη το ‘μεταρρυθμιστικό’ της έργο, ιδιωτικοποιώντας άλλο ένα κρίσιμο περιουσιακό στοιχείο του ελληνικού δημοσίου.

Οι μόνοι που δεν δικαιούνται πανηγυρισμών είναι οι χρήστες, γιατί μαντέψτε..αυτοί είναι που θα ‘πληρώσουν το μάρμαρο’. Με την αύξηση των διοδίων που ήδη ξεκίνησε, και που δε θα είναι η μόνη, αφού άλλες δύο προβλέπεται να ακολουθήσουν. Ενώ πλέον διόδια θα πληρώνουν όλοι, αφού καταργούνται οι απαλλαγές των ενδοδημοτικών μετακινήσεων στις παραμεθόριες περιοχές (Ήπειρος, Θράκη κτλ.), και οι απαλλαγές για τους ανέργους που προβλέπονταν στο αρχικό κείμενο της σύμβασης, καταργήθηκαν στο τελικό σχέδιό της. Η εφαρμογή της κατάργησης των απαλλαγών θα πραγματοποιηθεί με την ανάληψη της παραχώρησης από τον ιδιώτη (περίπου σε 5 μήνες).

Και δεν είναι το μόνο περίεργο σε ό,τι αφορά τη σύμβαση και τις διάφορες εκδόσεις της. Είναι χαρακτηριστικό ότι η σύμβαση που ενέκρινε το Ελεγκτικό Συνέδριο είναι διαφορετική από εκείνη, για την οποία είχαν δοθεί προσφορές. Έχουμε δηλαδή το παράδοξο να γίνονται τροποποιήσεις το διάστημα που ακολούθησε τις προσφορές, μέχρι την τελική υπογραφή της σύμβασης.

Από την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, εκτός από τους χρήστες που πλήττονται με την αύξηση των διοδίων, πλήττεται και το ελληνικό δημόσιο, διότι πρόκειται για ακόμα μια σύμβαση που δεν προασπίζει τα συμφέροντά του, με μόνο ‘κερδισμένο’ τον Παραχωρησιούχο.

Και φυσικά, αβέβαιο είναι το μέλλον των εργαζομένων της εταιρίας, οι οποίοι αφήνονται χωρίς αντικείμενο εργασίας, αφού στη Σύμβαση Παραχώρησης ως εποπτεύων φορέας αναφέρεται η αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών. Η εμπειρία χρόνων δηλαδή της «Εγνατία Οδός ΑΕ» ως φορέας διαχείρισης του αυτοκινητοδρόμου, αλλά και η τεχνογνωσία του εξειδικευμένου προσωπικού της, η οποία θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμη σε ό,τι αφορά μελλοντικές διεκδικήσεις του Παραχωρησιούχου, πετιέται στον κάλαθο των αχρήστων.

Φαίνεται ότι η κυβέρνηση της ΝΔ είναι αποφασισμένη να ‘ξεπουλήσει’ και το τελευταίο ‘ασημικό’ της χώρας – στην προκειμένη περίπτωση, την Εγνατία Οδό, έργο που το μεγαλύτερο κατασκευαστικό κομμάτι του, της τάξης των 7 δισ. ευρώ, έγινε με δημόσιο χρήμα και μια εταιρία που από τη λειτουργία της έχει αφήσει χρήματα στα δημόσια ταμεία. Με αυτή την κυβέρνηση, το μόνο που θα μείνει δημόσιο, είναι ο αέρας που αναπνέουμε. Και δυστυχώς, την ‘εμμονή’ της ΝΔ με τις ιδιωτικοποιήσεις θα πληρώσει για μια ακόμα φορά ακριβά ο ελληνικός λαός. 


Ειδήσεις Δυτικής Μακεδονίας: Γρεβενά, Καστοριά, Κοζάνη και Φλώρινα

You may have missed