Τρίτη, 7 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΔυτική ΜακεδονίαΔιαπιστευμένο Σχέδιο Κινητικότητας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας

Διαπιστευμένο Σχέδιο Κινητικότητας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας

Ειδήσεις Δυτικής Μακεδονίας: Γρεβενά, Καστοριά, Κοζάνη και Φλώρινα

Διαπιστευμένο Σχέδιο Κινητικότητας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας

2022-1-EL01-KA121-SCH-000067680

➡️ Θέμα: Συμπεριληπτική Εκπαίδευση και Διαφοροποιημένη Διδασκαλία

➡️ Δραστηριότητα: Courses and training “Managing a diverse classroom: Facing upcoming challenges”

➡️ 04-09.09.2023, Τενερίφη, Ισπανία

🔸06.09.2023, 2η μέρα επιμόρφωσης – Collaborative Learning Strategies, Nonviolent communication, Empathy training

“The number one rule of our training is empathy before education” Marshall Bertram Rosenberg, American psychologist, mediator, author and teacher

📋“Η τρίτη μέρα της εκπαίδευσης αφιερώθηκε στη Μη Βίαιη Επικοινωνία (Non Violent Communication) και στην Έμφυλη Διαφοποιήση (Gender Diversity).

Η Μη Βίαιη Επικοινωνία είναι μια διαδικασία επικοινωνίας η οποία αναπτύχθηκε από τον Marshall Rosenberg και συνοπτικά βασίζεται στην ιδέα ότι οι άνθρωποι καταφεύγουν στη βία, επειδή δεν γνωρίζουν άλλες στρατηγικές για να καλύψουν τις ανάγκες τους. Τα τέσσερα βασικά στοιχεία που είναι σημαντικά για την εφαρμογή της Μη Βίαιης Επικοινωνίας είναι τα εξής: Παρατήρηση, Αισθήματα, Ανάγκες, Αιτήματα. Κατανοήσαμε τη σημασία της ακρίβειας στη γλωσσική διατύπωση των κρίσεών μας για τους άλλους και τον ρόλο που παίζει τόσο στην αποφυγή των συγκρούσεων όσο και στην εξομάλυνση των επικοινωνιακών δυσχερειών. Η ενσυναίσθηση, δομικό στοιχείο της ΜΒΕ, έχει προϋπόθεση τη διάκριση σκέψης-συναισθήματος. Εξασκηθήκαμε στην παραπάνω διαφοροποίηση με στόχο να εφαρμόσουμε τις δεξιότητες που αποκτήσαμε στο ανθρώπινο περιβάλλον των σχολείων μας.

Στη συνέχεια συζητήσαμε την Έμφυλη Διαφοροποίηση και την επίδραση των στερεοτύπων στη διαμόρφωση της σεξουαλικής ταυτότητας. Τα συγκεκριμένα θέματα αντιμετωπίστηκαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και εκφράστηκαν ποικίλες απόψεις και προβληματισμοί. Συμφωνήσαμε ότι οι καταβολές, η κουλτούρα, η μόρφωση, το περιβάλλον, κ.ά. επηρεάζουν τη στάση μας απέναντι σε θέματα όπως τα παραπάνω. Τέλος, ενημερωθήκαμε για συγκεκριμένες στρατηγικές συνεργατικής μάθησης που μπορούν να βοηθήσουν τις μαθήτριες και τους μαθητές μας να εμβαθύνουν τις γνώσεις τους, να καλλιεργήσουν την ικανότητα της ενσυναίσθησής τους, να μάθουν να ακούν και να κατανοούν τους άλλους.”

Κείμενο: Κατερίνα Βάιου, εκπαιδευτικός ΠΕ02 – Φιλολόγων, 2ο ΓΕΛ Γρεβενών


Ειδήσεις Δυτικής Μακεδονίας: Γρεβενά, Καστοριά, Κοζάνη και Φλώρινα
RELATED ARTICLES

Most Popular

Recent Comments