Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου, 2024
Ημερολόγια 2025 για ομάδες σχολεία συλλόγους Newage Newamazingideas Γράμμου 6 Καστοριά Τηλ 2467081694
newage invitations newamazingideas Προσκλητήρια γάμου και βάπτισης Γάμος Βάπτιση Πρωτόγερος Πέτρος Πρωτόγερου Κατερίνα 2467081694
ΑρχικήΔυτική ΜακεδονίαΓρεβενάΠρέπει άμεσα  να διασφαλισθεί η  ολοκλήρωση του Ε65 και η  σύνδεση του...

Πρέπει άμεσα  να διασφαλισθεί η  ολοκλήρωση του Ε65 και η  σύνδεση του με τη Δεσκάτη.

Ειδήσεις Δυτικής Μακεδονίας: Γρεβενά, Καστοριά, Κοζάνη και Φλώρινα

Πρέπει άμεσα  να διασφαλισθεί η  ολοκλήρωση του Ε65 και η  σύνδεση του με τη Δεσκάτη.

Στο Περιφερειακό Συμβούλιο της 30ης Οκτωβρίου και στο πλαίσιο της λογοδοσίας της Περιφερειακής Αρχής, θέσαμε το θέμα της σύνδεσης της Δεσκάτης με τον Ε-65.

Ο Αυτοκινητόδρομος της Κεντρικής Ελλάδος (Ε65) (Λαμία – Καρδίτσα – Τρίκαλα – Καλαμπάκα – Εγνατία οδός), ο οποίος  συνδέει τον οδικό άξονα  ΠΑΘΕ (Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι) με την Εγνατία Οδό,  αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της συγκοινωνιακής υποδομής της Κεντρικής Ελλάδας.

Ο Ε65 για τη Περιφέρεια μας μπορεί να αποτελέσει ένα δρόμο ανάπτυξης, αφού θα μας συνδέει σε συντομότερο χρόνο με τα  λιμάνια του Βόλου και της Ηγουμενίτσας αλλά και με την Ιταλία μέσω του Λιμένα της Ηγουμενίτσας, καθώς και με τα Δυτικά Βαλκάνια και από εκεί, με την κεντρική και βόρεια Ευρώπη.

Το βόρειο τμήμα του Ε 65 που μας αφορά (Τρίκαλα – Εγνατία Οδός) 70,5χλμ, εντάχθηκε στις 5/1/2022 στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας με 480.000.000,00€ και με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης το 2ο τρίμηνο του 2025.

Στο Περιφερειακό Συμβούλιο του Φεβρουαρίου του 2024 καταθέσαμε την ανησυχία μας για  τον  κίνδυνο μη  ολοκλήρωσης του βορείου τμήματος του Ε-65  που φυσικά συμπαρασύρει και τη σύνδεση της  Δεσκάτης.

Η ανησυχία μαςπροέκυψε  μετά την έκθεση της Εκτελεστικής Απόφασης του Συμβουλίου της Ε.Ε στις 5 Δεκεμβρίου 2023, σχετικά με την πορεία των ενταγμένων έργων στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όπου αναφέρεται ότι «η Ελλάδα εξήγησε ότι εννέα μέτρα τροποποιούνται λόγω απροσδόκητων εμποδίων, καθυστερήσεων που σχετίζονται με τη σύναψη συμβάσεων και τη μεταβίβαση δικαιωμάτων ιδιοκτησίας (…) τα ορόσημα 255 και 256 του μέτρου 16628 (Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε-65: Τρίκαλα — Εγνατία Οδός).

Η καθυστέρηση αυτή επιβεβαιώθηκε  και από τα στοιχεία του Ιουνίου του 2024 το οποία  δόθηκαν από την κατασκευάστρια εταιρεία (TERNA), όπου  φαίνεται ότι η πρόοδος του έργου  είναι στο 50,9%.

Ως γνωστόν μέχρι σήμερα δεν φαίνεται να υπάρχει προοπτική παράτασης για τα έργα του εν λόγω Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και για το λόγο αυτό προτείναμε να υπάρξει δέσμευση προκριμένου να προβλεφθεί από τώρα η χρηματοδότησή του από το ΕΣΠΑ ή από τον 3ο Πυλώνα του Μηχανισμού Δίκαιης Μετάβασης .

2ο Στο πρόσφατο Περιφερειακό Συμβούλιο της 30ης Οκτωβρίου θέσαμε το θέμα της σύνδεσης της Δεσκάτης με τον Ε-65.

Αφορμή γι αυτό αποτέλεσε η απάντηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών σε ερώτηση του Βουλευτή ΠΑΣΟΚ ΚΙΝΑΛ κου Κουκουλόπουλου, σχετικά με την αναγκαιότητα σύνδεσης της Δεσκάτης με τον αυτοκινητόδρομο Ε65.

Δυστυχώς στην απάντηση του ο Υπουργός δεν δεσμεύθηκε για τα τρία βασικά τρία ερωτήματα: το κόστος, τη διασφάλιση πηγής χρηματοδότησης και το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του έργου.

Από την απάντηση φαίνεται ότι, το θέμα της σύνδεσης της Δεσκάτης παραμένει στάσιμο μετά την εκπόνηση της Αναγνωριστικής Μελέτης το 2021, η οποία αποτυπώνει τις εναλλακτικές δυνατότητες σύνδεσης σε χάρτη.

Η σύνδεση της Δεσκάτης με τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), μπορεί να πραγματοποιηθεί τόσο από τον κόμβο της Οξύνειας όσο και από τον κόμβο Αγιόφυλλου. Στο πλαίσιο της Αναγνωριστικής Μελέτης επιλέχθηκε η σύνδεση της Δεσκάτης με τον Α/Κ Αγιόφυλλου μέσω της υφιστάμενης οδού προς Τρικοκκιά και Τριφύλλι (μήκους 26,3 χλμ.

Στην απάντηση τους στο Περιφερειακό Συμβούλιο, τόσο ο Περιφερειάρχης όσο  και Αντιπεριφερειάρχης, αναφέρθηκαν σε συναντήσεις στο Υπουργείο, από τις  οποίες το μόνο που έγινε  ξεκάθαρο είναι ότι δεν είναι δυνατόν να χρηματοδοτηθεί η σύνδεση της Δεσκάτης, σύμφωνα με αυτή την πρόταση, καθώς κοστίζει 80εκ€ και το κονδύλι αυτό δεν μπορεί να διατεθεί. Ενημέρωσαν ότι διερευνώνται φθηνότερες λύσεις!

Αυτή η  απάντηση της  Περιφερειακής Αρχής  αφήνει πολλά ερωτηματικά, ανησυχία  και την εύλογη απορία:

Πώς είναι δυνατόν η Περιφερειακή Αρχή:

  • Να μην έχει προχωρήσει -ένα χρόνο τώρα – ούτε ένα βήμα το έργο, από εκεί που ήταν το 2023;
  • Να μην έχει ήδη θέσει για συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο το θέμα των εναλλακτικών λύσεων για την επιλογή της βέλτιστης τεχνικοοικονομικά λύσης που, όπως φαίνεται από την απάντηση του Υπουργού, είναι προαπαιτούμενο;
  • Γιατί ενώ  διαθέτει από τον 3ο Πυλώνα του Μηχανισμού Δίκαιης Μετάβασης 1δις€ για δημόσιες επενδύσεις, από τον οποίο μέχρι σήμερα δεν έχει απορροφηθεί ούτε ένα ευρώ, δηλώνει αδυναμία χρηματοδότησης 80εκ€, για τη σύνδεση της Δεσκάτης, ενός έργου καθοριστικής σημασίας για την ανάπτυξη μιας πλούσιας κτηνοτροφικής περιοχής και  με μεγάλες προοπτικές τουριστικής  ανάπτυξης;

Ευρωπαϊκοί αυτοκινητόδρομοι, που απλά διέρχονται από μια Περιφέρεια, χωρίς να συνδέονται με τις περιοχές  οικονομικής σημασίας και τα αστικά της κέντρα, δεν προσφέρουν στην Ανάπτυξη της.

Ο Ε 65 είναι ένα έργο 1,2δις€ και το σημαντικότερο που εξελίσσεται αυτή τη στιγμή στη κεντρική και Βόρεια Ελλάδα. Τόσο η ολοκλήρωση βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου, όσο και η  σύνδεση του με τη Δεσκάτη, το δεύτερο αστικό κέντρο της ΠΕ Γρεβενών με αυτόν, είναι ύψιστης προτεραιότητας και θα πρέπει άμεσα να  διασφαλισθούν.

(κάντε κλικ στους  παρακάτω συνδέσμους για τα βίντεο της εισήγησης)

Γεωργία Ζεμπιλιάδου

Περιφερειακή Σύμβουλος

Επικεφαλής της Παράταξης «ΕΛΠΙΔΑ»


Ειδήσεις Δυτικής Μακεδονίας: Γρεβενά, Καστοριά, Κοζάνη και Φλώρινα

Τι Κρύβεται Πίσω από το IRIS: Άμεσες Πληρωμές Χωρίς Προμήθειες

IRIS: Γιατί οι Τράπεζες Προωθούν τις Άμεσες Πληρωμές Χωρίς Προμήθειες Γράφει ο Πέτρος Πρωτόγερος, 14 Νοεμβρίου 2024 IRIS Πληρωμές Χωρίς Προμήθειες: Όλα Όσα Πρέπει να Γνωρίζετε Το...

Ο Νικόλας και η Κόκκινη Αστραπή στον Μαγικό Αγώνα του Δάσους

Ο Νικόλας και η Κόκκινη Αστραπή στον Μαγικό Αγώνα του Δάσους (Παραμύθι) Μια φορά κι έναν καιρό, ζούσε ένα μικρό αγόρι που το έλεγαν Νικόλα....

Το Ονειρεμένο Ταξίδι της Μικρής Μπαλαρίνας στη Χώρα του Χορού

Η Μικρή Μπαλαρίνα και το Μαγικό Προσκλητήριο των Ονείρων Το Ονειρεμένο Ταξίδι της Μικρής Μπαλαρίνας στη Χώρα του Χορού Μια φορά κι έναν καιρό, σε μια...

Ψηφιακή Αυτονομία: Όρια και Δυνατότητες

Ψηφιακή Αυτονομία: Πώς να Κρατήσουμε τον Έλεγχο στη Ζωή μας στην Εποχή της Τεχνολογίας Γράφει ο Πέτρος Πρωτόγερος, 8 Νοεμβρίου 2024 Ψηφιακή Αυτονομία: Τι Είναι και...

Η Περλένια και τα Λουλούδια του Βυθού

Η Περλένια και τα Λουλούδια του Βυθού Μια φορά κι έναν καιρό, βαθιά στον βυθό της θάλασσας, ζούσε μια μικρή γοργόνα που τη φώναζαν Περλένια....
newage luxury baptism invitations
newage luxury wedding invitations

Most Popular

Recent Comments