Αγαπητοί γονείς, Μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες πανδημίας με τους γνωστούς περιορισμούς και χωρίς να έχει προηγηθεί ο παραμικρός θεσμικός διάλογος με τη σχολική κοινότητα, με την κοινωνία και τα κύτταρά της, τις γειτονιές των σχολείων, το Υπουργείο Παιδείας και ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς θέλουν να χαρακτηρίσουν εντελώς αιφνιδιαστικά τα παραπάνω σχολεία ως Πειραματικά.
Είναι επιστημονικά παραδεκτό στην εκπαιδευτική κοινότητα ότι τα Πειραματικά Σχολεία θα πρέπει να είναι συνδεδεμένα με τα Παιδαγωγικά Τμήματα, ώστε να εφαρμόζουν τα προτεινόμενα από αυτά προγράμματα, με βάση την παιδαγωγική έρευνα.
Ωστόσο, με τον αντιεκπαιδευτικό νόμο 4692/2020 και το ΦΕΚ 776/26-2-2021, τα Πειραματικά Σχολεία εντάσσονται σε ένα πλαίσιο λειτουργίας, όπου η μοναδική θέση την οποία προωθούν οι θιασώτες τους είναι αυτή της «αριστείας» και όχι της γνώσης που ανήκει σε όλους τους μαθητές.
Ας επικεντρώσουμε σε στοιχεία που περιλαμβάνονται στο ΦΕΚ για τον χαρακτηρισμό σχολικών μονάδων ως πειραματικών και στις αλλαγές που επιφέρουν στην τοπική κοινωνία:
- Ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, αντίθετα με την αναγκαιότητα της εποχής μας, που είναι η ενιαία, καθολική, δημόσια και δωρεάν παιδεία, που θα εξυψώνει το μορφωτικό επίπεδο όλων των μαθητών, όλων των παιδιών, σε όποιο γεωγραφικό μήκος και πλάτος της χώρας βρίσκεται το σχολείο τους.
- Χάνεται η έννοια του σχολείου της γειτονιάς. Το 9ο νηπιαγωγείο και το 10ο δημοτικό παύουν να υφίστανται ως σχολεία γειτονιάς. Ένα παιδί μπορεί να έχει το σχολείο απέναντι από την πόρτα του σπιτιού του και να πρέπει να φοιτήσει αλλού!Η επιλογή των μαθηνών δε θα γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας, αλλά με κλήρωση. Στα σχολεία αυτά, επομένως, καταργούνται τα γεωγραφικά όρια της περιοχής τους, χάνοντας τη χωροθέτησή τους ως προς το μαθητικό δυναμικό του κάθε σχολείου.
- Γίνεται υποχρεωτική η μετακίνηση των μαθητών στις όμορες σχολικές μονάδες, με τις όποιες συνέπειες στην ψυχολογία των μετακινούμενων μαθητών (παιδιών νηπιαγωγείου και Δημοτικού), στην εκπαιδευτική τους διαδικασία και στον οικογενειακό προγραμματισμό.
Η μάχη που δίνουν οι εκπαιδευτικοί σήμερα να διατηρήσουν τον ενιαίο χαρακτήρα των σχολείων, είναι μάχη αντίστασης στα σχέδια των ολίγων στην Ελλάδα. Είναι μάχη για την ανύψωση του μορφωτικού επιπέδου όλων των παιδιών, κάθε γειτονιάς και τόπου της χώρας μας.
Αγαπητοί γονείς,
Με αφορμή τον χαρακτηρισμό των δύο σχολείων της Καστοριάς ως Πειραματικά, σας καλούμε να ανανεώσουμε τη σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ μας. Ήμασταν και θα είμαστε πάντα στην ίδια όχθη. Στην όχθη της προάσπισης, της στήριξης και της βελτίωσης της δημόσιας εκπαίδευσης. Αυτό συζητάμε και τώρα από κοινού, ώστε να μην υπάρχουν σχολεία και μαθητές δύο ταχυτήτων.
Για τον λόγο αυτό σας καλούμε να συμπορευτούμε και να αγωνιστούμε, ώστε να πείσουμε τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς να αποσύρει την εισήγησή του για την μετατροπή των συγκεκριμένων σχολείων σε πειραματικά και ναμην προβεί σε αυτή τη μονομερή πράξη, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του συνόλου των εκπαιδευτικών και των γονέων ολόκληρης της Περιφερειακής Ενότητας Καστοριάς.
Σας καλούμε να διεκδικήσουμε μαζί το σχολείο που θέλουμε και ονειρευόμαστε για τα παιδιά μας.
Ένα δημόσιο και δωρεάν σχολείο που να χωράει όλα τα παιδιά, χωρίς αποκλεισμούς, ταμπέλες και διακρίσεις.
Με εκτίμηση
Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς