Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
Ημερολόγια 2025 για ομάδες σχολεία συλλόγους Newage Newamazingideas Γράμμου 6 Καστοριά Τηλ 2467081694
newage invitations newamazingideas Προσκλητήρια γάμου και βάπτισης Γάμος Βάπτιση Πρωτόγερος Πέτρος Πρωτόγερου Κατερίνα 2467081694
ΑρχικήΕξελίξειςΕυρώπη«Καμπανάκι» από το Κοινοβούλιο για την οδική ασφάλεια

«Καμπανάκι» από το Κοινοβούλιο για την οδική ασφάλεια

Ειδήσεις Δυτικής Μακεδονίας: Γρεβενά, Καστοριά, Κοζάνη και Φλώρινα

«Καμπανάκι» από το Κοινοβούλιο για την οδική ασφάλεια

  • Ασφαλή όρια ταχύτητας: 30 χλμ./ώρα σε κατοικημένες περιοχές
  • Μηδενική ανοχή για την οδήγηση σε κατάσταση μέθης
  • Ευρωπαϊκός Οργανισμός Οδικών Μεταφορών για την στήριξη ασφαλών και έξυπνων μεταφορών


Χρειάζονται ισχυρά μέτρα οδικής ασφάλειας, όπως όριο 30 χλμ./ώρα και μηδενική ανοχή για το αλκοόλ, για την επίτευξη μηδενικών θανάτων στους δρόμους της ΕΕ έως το 2050.

Το ψήφισμα για την οδική ασφάλεια στην ΕΕ, που εγκρίθηκε την Τετάρτη με 615 ψήφους υπέρ, 24 κατά και 48 αποχές, τονίζει ότι περίπου 22.700 άνθρωποι πεθαίνουν στους δρόμους της ΕΕ κάθε χρόνο, ενώ περίπου 120.000 τραυματίζονται σοβαρά. Δεν έχει σημειωθεί πρόοδος όσον αφορά τη μείωση της συχνότητας των δυστυχημάτων σε ευρωπαϊκό επίπεδο τα τελευταία χρόνια, ενώ δεν έχει επιτευχθεί και ο στόχος για μείωση κατά το ήμισυ του αριθμού των θανάτων από τροχαία μεταξύ 2010 και 2020, καθώς η μείωση ήταν της τάξης του 36%. Μοναδική εξαίρεση αποτέλεσε η Ελλάδα, με μείωση που ανήλθε στο 54%, ενώ η Κύπρος σημείωσε πρόοδο 20%.

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, η Σουηδία παραμένει η χώρα με τους ασφαλέστερους δρόμους (18 θάνατοι ανά εκατομμύριο), ενώ η Ρουμανία (85 θάνατοι ανά εκατομμύριο) κατέγραψε το υψηλότερο ποσοστό θνησιμότητας το 2020. Ο μέσος όρος της ΕΕ ήταν 42 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκους. Στην Ελλάδα και στην Κύπρο ο αριθμός παραμένει πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, με 54 θανάτους ανά εκατομμύριο και στις δύο χώρες.

Ασφαλές όριο ταχύτητας

Η υπέρβαση των ορίων ταχύτητας αποτελεί βασικό παράγοντα στο 30% περίπου των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, σημειώνουν οι ευρωβουλευτές. Η Επιτροπή θα πρέπει να προτείνει τρόπους για την εφαρμογή ασφαλών ορίων ταχύτητας, όπως η μέγιστη ταχύτητα των 30 χλμ./ώρα σε κατοικημένες περιοχές και σε περιοχές όπου υπάρχει μεγάλος αριθμός ποδηλατών και πεζών. Για την περαιτέρω προώθηση της ασφαλούς χρήσης του οδικού δικτύου, διακηρύσσουν ότι θα πρέπει επίσης να υπάρχει μηδενική ανοχή σε περιστατικά οδήγησης υπό την επήρεια οινοπνεύματος, τονίζοντας ότι το αλκοόλ αφορά περίπου το 25% του συνόλου των θανάτων από τροχαία ατυχήματα.

Κίνητρα ασφάλειας

Οι ευρωβουλευτές ζητούν από την Επιτροπή να εξετάσει το ενδεχόμενο ενσωμάτωσης λειτουργίας «ασφαλούς τρόπου οδήγησης» στις κινητές και ηλεκτρονικές συσκευές των οδηγών, προκειμένου να περιοριστεί η διάσπαση της προσοχής τους. Προτείνουν ακόμη φορολογικά κίνητρα και ελκυστικά προγράμματα ασφάλισης για την αγορά και τη χρήση οχημάτων με τα υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας.

Καλύτερη υποδομή και μεγαλύτερος συντονισμός

Οι ευρωβουλευτές ζητούν περισσότερες επενδύσεις σε υποδομές που θα συμβάλλουν στην οδική ασφάλεια, εστιάζοντας σε ζώνες με τον μεγαλύτερο αριθμό ατυχημάτων. Καλούν τα κράτη μέλη να δημιουργήσουν εθνικά ταμεία οδικής ασφάλειας που θα διοχετεύουν τα ποσά που εισπράττονται από τα πρόστιμα οδικής κυκλοφορίας σε έργα οδικής ασφάλειας.

Για την ορθή εφαρμογή των επόμενων σταδίων της πολιτικής της ΕΕ για την οδική ασφάλεια, οι ευρωβουλευτές καλούν την Επιτροπή να δημιουργήσει έναν ευρωπαϊκό οργανισμό οδικών μεταφορών για τη στήριξη των βιώσιμων, ασφαλών και έξυπνων οδικών μεταφορών.

Δηλώσεις

Η εισηγήτρια Έλενα Κουντουρά (Αριστερά, Ελλάδα) δήλωσε: «Για πάρα πολύ καιρό, οι Ευρωπαίοι αναγκάστηκαν να βιώσουν τον απαράδεκτο αριθμό θανάτων στους δρόμους μας. Η μείωση κατά το ήμισυ των θανάτων από τροχαία ατυχήματα έως το 2030 είναι ρεαλιστικός στόχος, αλλά χρειάζεται η ΕΕ και τα κράτη μέλη να δεσμευθούν για καλύτερη οδική ασφάλεια, σε συνδυασμό με ισχυρή πολιτική βούληση και επαρκή χρηματοδότηση. Γνωρίζουμε ήδη τα αίτια των δυστυχημάτων και ως εκ τούτου καλούμε την Επιτροπή και τις κυβερνήσεις να εφαρμόσουν ειδικά μέτρα για να σωθούν ζωές, όπως χαμηλότερα όρια ταχύτητας, ιδίως τη θέσπιση προκαθορισμένου ορίου 30 χλμ./ώρα για τις πόλεις, την επιτάχυνση της στροφής προς άλλους τρόπους μεταφοράς και τη δημιουργία ενός νέου Ευρωπαϊκού Οργανισμού για τις Οδικές Μεταφορές.»


Ειδήσεις Δυτικής Μακεδονίας: Γρεβενά, Καστοριά, Κοζάνη και Φλώρινα

Τι Κρύβεται Πίσω από το IRIS: Άμεσες Πληρωμές Χωρίς Προμήθειες

IRIS: Γιατί οι Τράπεζες Προωθούν τις Άμεσες Πληρωμές Χωρίς Προμήθειες Γράφει ο Πέτρος Πρωτόγερος, 14 Νοεμβρίου 2024 IRIS Πληρωμές Χωρίς Προμήθειες: Όλα Όσα Πρέπει να Γνωρίζετε Το...

Ο Νικόλας και η Κόκκινη Αστραπή στον Μαγικό Αγώνα του Δάσους

Ο Νικόλας και η Κόκκινη Αστραπή στον Μαγικό Αγώνα του Δάσους (Παραμύθι) Μια φορά κι έναν καιρό, ζούσε ένα μικρό αγόρι που το έλεγαν Νικόλα....

Το Ονειρεμένο Ταξίδι της Μικρής Μπαλαρίνας στη Χώρα του Χορού

Η Μικρή Μπαλαρίνα και το Μαγικό Προσκλητήριο των Ονείρων Το Ονειρεμένο Ταξίδι της Μικρής Μπαλαρίνας στη Χώρα του Χορού Μια φορά κι έναν καιρό, σε μια...

Ψηφιακή Αυτονομία: Όρια και Δυνατότητες

Ψηφιακή Αυτονομία: Πώς να Κρατήσουμε τον Έλεγχο στη Ζωή μας στην Εποχή της Τεχνολογίας Γράφει ο Πέτρος Πρωτόγερος, 8 Νοεμβρίου 2024 Ψηφιακή Αυτονομία: Τι Είναι και...

Η Περλένια και τα Λουλούδια του Βυθού

Η Περλένια και τα Λουλούδια του Βυθού Μια φορά κι έναν καιρό, βαθιά στον βυθό της θάλασσας, ζούσε μια μικρή γοργόνα που τη φώναζαν Περλένια....
newage luxury baptism invitations
newage luxury wedding invitations

Most Popular

Recent Comments