Κυριακή, 24 Νοεμβρίου, 2024
Ημερολόγια 2025 για ομάδες σχολεία συλλόγους Newage Newamazingideas Γράμμου 6 Καστοριά Τηλ 2467081694
newage invitations newamazingideas Προσκλητήρια γάμου και βάπτισης Γάμος Βάπτιση Πρωτόγερος Πέτρος Πρωτόγερου Κατερίνα 2467081694
ΑρχικήΔυτική ΜακεδονίαΦλώριναΠέτη Πέρκα: «Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Γεραπετρίτη ‘γκρεμίζει’ το αφήγημα της κυβέρνησης...

Πέτη Πέρκα: «Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Γεραπετρίτη ‘γκρεμίζει’ το αφήγημα της κυβέρνησης για τα αίτια του δυστυχήματος των Τεμπών» (video)

Ειδήσεις Δυτικής Μακεδονίας: Γρεβενά, Καστοριά, Κοζάνη και Φλώρινα

Πέτη Πέρκα: «Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Γεραπετρίτη ‘γκρεμίζει’ το αφήγημα της κυβέρνησης για τα αίτια του δυστυχήματος των Τεμπών» (video)

Εξεταστική Επιτροπή για «τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών και όλων των πτυχών που σχετίζονται με αυτό» – Εξέταση μάρτυρα: Ιωάννης-Κωνσταντίνος Χαλκιάς, Εμπειρογνώμονας

Απόλυτη ταύτιση με την κα Πέρκα, σε ό,τι αφορά το τι έχει συμβεί με τις συμβάσεις των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας στο σιδηρόδρομο, αλλά και τις δικλείδες ασφαλείας που θα μπορούσαν να έχουν αποτρέψει το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, είχε ο κ. Ιωάννης-Κωνσταντίνος Χαλκιάς, Πρόεδρος της τριμελούς Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων που είχε οριστεί από τον κ. Γεραπετρίτη για να διερευνήσει τα αίτια του δυστυχήματος.

Η Βουλευτής Φλώρινας απαρίθμησε για μια ακόμα φορά τις δικλείδες ασφαλείας που διέθετε πριν το 2019 ο σιδηρόδρομος, μία από τις οποίες αν ίσχυε την περίοδο του δυστυχήματος, πολύ πιθανόν το τελευταίο θα είχε αποφευχθεί. Την τηλεδιοίκηση της Λάρισας, η οποία καταστράφηκε από τη φωτιά τον Ιούνιο του 2019 και δεν αποκαταστάθηκε ποτέ. Την παρουσία δεύτερου σταθμάρχη, την περίοδο που λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα. Το δευτεροβάθμιο κέντρο ελέγχου στην Καρόλου, μέσω του οποίου γινόταν η επικοινωνία με σταθμάρχες και μηχανοδηγούς. Και το GSM-R, το σύστημα ραδιοεπικοινωνίας, που είχε παραδοθεί από την ΕΡΓΟΣΕ ήδη από το 2018, οι εκπαιδεύσεις προσωπικού είχαν ολοκληρωθεί, το 2020 ο ΟΣΕ κάλεσε τη Hellenic Train να το χρησιμοποιήσει και ενώ πέρασαν 4 χρόνια, ακόμα δεν λειτουργεί.

«Αν σε αυτά προστεθεί η τοποθέτηση του μοιραίου σταθμάρχη – την οποία ο κ. Χαλκιάς χαρακτήρισε ‘προδήλως παράνομη’ – αλλά και οι πιθανές ευθύνες των μηχανοδηγών, καταλαβαίνει κανείς πως ήταν πολλά εκείνα που δεν έγιναν σωστά και πως αν έστω ένα από τα παραπάνω λειτουργούσε, δε θα εξετάζαμε σήμερα αυτό το πολύνεκρο δυστύχημα» υπογράμμισε η κα Πέρκα, με τον τ. Πρόεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους να συμφωνεί απόλυτα.

«Σε σχέση με τα παραπάνω, έκανα μια δήλωση χθες που ίσως ήταν λίγο προκλητική. Είπα ότι όλο το βάρος της συζήτησης σε σχέση με την ασφάλεια του σιδηροδρόμου έχει δοθεί στην ύπαρξη των συστημάτων ασφαλείας του ανώτατου επιπέδου, δηλαδή το ETCS. Άρα, αφού αυτά δε λειτουργούν σήμερα, όπως δε λειτουργούσαν και το Φλεβάρη του 2023, να σταματήσει τότε ο σιδηρόδρομος. Χρησιμοποίησα αυτή την υπερβολή, για να καταδείξω ότι ο σιδηρόδρομος είναι 100% ασφαλής, ακόμα κι αν δεν υπάρχουν τα ηλεκτρονικά συστήματα, αρκεί να υπάρχουν άλλες δικλείδες ασφαλείας. Τόσα χρόνια κυκλοφορούσαν τρένα σε μονή γραμμή – και χωρίς ηλεκτροκίνηση – και μετωπική σύγκρουση δεν είχε συμβεί, ο σιδηρόδρομος ήταν και είναι απολύτως ασφαλής».

Συνεχίζοντας με το επίμαχο ζήτημα των συμβάσεων για τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας, αναφέρθηκε στα εξής:

1.       Στη σύμβαση για το ETCS που υπεγράφη το 2007, ενώ η σύμβαση 717 για τη σηματοδότηση, που αποτελεί προαπαιτούμενο για τη λειτουργία του ETCS, υπεγράφη το 2014.

2.       Στο πόρισμα της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου (Ε.Δ.ΕΛ.) για την 717, το οποίο αναφέρεται σε μια προβληματική σύμβαση, με πλημμελείς μελέτες, με προβλεπόμενα υλικά μη συμβατά με αυτά που υπήρχαν στην αγορά κτλ, ενώ επιδικάστηκε και πρόστιμο 2.5 εκατομμυρίων ευρώ.

3.       Στη δυσκολία των τότε διοικήσεων των Οργανισμών να διαλύσουν τη σύμβαση, αφού υπήρχε ο κίνδυνος να χαθεί κι άλλος χρόνος, αλλά κυρίως να χαθεί οριστικά η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, αφού τα προηγούμενα χρόνια είχαν δοθεί στη χώρα μας ευρωπαϊκοί πόροι για να υλοποιηθεί το ETCS, οι οποίοι είχαν μείνει αναξιοποίητοι.

4.       Το πρόβλημα που είχε προκύψει με τη δανειοπάροχο εταιρία, Alstom-Ferroviaria, η οποία δεν υπέγραφε τις μελέτες.

«Για να λυθούν τα προβλήματα και να προχωρήσει η σύμβαση, απαιτείτο η υπογραφή συμπληρωματικής σύμβασης και του Α’ ανακεφαλαιωτικού Πίνακα. Η υπογραφή της εν λόγω σύμβασης μπορούσε να γίνει τον Αύγουστο του 2019, υπεγράφη όμως τελικά το Μάιο του 2021, με μια καθυστέρηση σχεδόν δύο χρόνων», τόνισε η Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Αριστεράς, με τον κ. Χαλκιά να συμφωνεί, λέγοντας «είναι ακριβώς έτσι, προσυπογράφω».

Η κα Πέρκα ολοκλήρωσε την τοποθέτησή της, σημειώνοντας ότι «με αφορμή το τραγικό αυτό δυστύχημα, πρέπει επιτέλους να εξετάσουμε το θέμα των συμβάσεων. Κάποια στιγμή ο ιδιωτικός τομέας πρέπει να συμμορφωθεί με συγκεκριμένο πλαίσιο, οι υπηρεσίες πρέπει να δουλεύουν κανονικά, αλλά και οι Υπουργοί και οι διοικήσεις να γνωρίζουν ότι έχουν τεράστια ευθύνη για τις συμβάσεις που υπογράφουν».

Δείτε εδώ το video: https://youtu.be/9uRWCHD9Y3Y


Ειδήσεις Δυτικής Μακεδονίας: Γρεβενά, Καστοριά, Κοζάνη και Φλώρινα

Τι Κρύβεται Πίσω από το IRIS: Άμεσες Πληρωμές Χωρίς Προμήθειες

IRIS: Γιατί οι Τράπεζες Προωθούν τις Άμεσες Πληρωμές Χωρίς Προμήθειες Γράφει ο Πέτρος Πρωτόγερος, 14 Νοεμβρίου 2024 IRIS Πληρωμές Χωρίς Προμήθειες: Όλα Όσα Πρέπει να Γνωρίζετε Το...

Ο Νικόλας και η Κόκκινη Αστραπή στον Μαγικό Αγώνα του Δάσους

Ο Νικόλας και η Κόκκινη Αστραπή στον Μαγικό Αγώνα του Δάσους (Παραμύθι) Μια φορά κι έναν καιρό, ζούσε ένα μικρό αγόρι που το έλεγαν Νικόλα....

Το Ονειρεμένο Ταξίδι της Μικρής Μπαλαρίνας στη Χώρα του Χορού

Η Μικρή Μπαλαρίνα και το Μαγικό Προσκλητήριο των Ονείρων Το Ονειρεμένο Ταξίδι της Μικρής Μπαλαρίνας στη Χώρα του Χορού Μια φορά κι έναν καιρό, σε μια...

Ψηφιακή Αυτονομία: Όρια και Δυνατότητες

Ψηφιακή Αυτονομία: Πώς να Κρατήσουμε τον Έλεγχο στη Ζωή μας στην Εποχή της Τεχνολογίας Γράφει ο Πέτρος Πρωτόγερος, 8 Νοεμβρίου 2024 Ψηφιακή Αυτονομία: Τι Είναι και...

Η Περλένια και τα Λουλούδια του Βυθού

Η Περλένια και τα Λουλούδια του Βυθού Μια φορά κι έναν καιρό, βαθιά στον βυθό της θάλασσας, ζούσε μια μικρή γοργόνα που τη φώναζαν Περλένια....
newage luxury baptism invitations
newage luxury wedding invitations

Most Popular

Recent Comments