Τρίτη εταιρική συνάντηση (διαδικτυακά) στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο “SpeakER”»
Την Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου 2021 πραγματοποιήθηκε η τρίτη εταιρική συνάντηση στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ (κωδικός προγράμματος: 2020-1-FR01-KA201-080646) με τίτλο “SpeakER”. Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας συνεργάζεται με πέντε εκπαιδευτικούς οργανισμούς από τη Σερβία, το Βέλγιο, τη Ρουμανία, την Ισπανία και τη Γαλλία, που είναι και η συντονίστρια χώρα. Η διάρκεια του προγράμματος είναι 2 έτη (Οκτώβριος 2020-Οκτώβριος 2022).
Κατά τη συνάντηση συζητήθηκαν οι εργασίες που έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τώρα και αξιολογήθηκε το υλικό που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα του προγράμματος https://speakerproject.eu/. Στη συνέχεια, παρουσιάστηκε το προϊόν που βρίσκεται σε εξέλιξη καθώς και ο τρόπος και χρόνος που αναμένεται να ολοκληρωθεί. Συγκεκριμένα, σε σχέση με τη Συλλογή 300 γρίφων, έχει ολοκληρωθεί η δημιουργία 120 γρίφων στην αγγλική γλώσσα και μέσα στον επόμενο μήνα θα ολοκληρωθεί και η συγγραφή 180 επιπλέον γρίφων που θα καλύπτουν όλες τις γλώσσες των εταίρων. Επίσης, παρουσιάστηκαν λεπτομερώς τα βήματα και το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση και των δυο τελευταίων προϊόντων μέχρι τη λήξη του έργου, ενός πρακτικού οδηγού εφαρμογής ERs και βάση δεδομένων με 50 σενάρια για ERs. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εξέλιξη του έργου δεν παρουσιάζει καμία απόκλιση από τον αρχικό της σχεδιασμό και η συνεργασία μεταξύ των εταίρων είναι υποδειγματική.
Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η ενίσχυση της πολυγλωσσίας και πολυμορφίας μέσα από την καινοτόμο και δημιουργική προσέγγιση της μεθοδολογίας Escape Room (ER) στα γλωσσικά μαθήματα στο επίπεδο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα Δωμάτια Απόδρασης (Escape Rooms) είναι ζωντανά διαδραστικά παιχνίδια γρίφων, κατά τα οποία οι παίκτες πρέπει να λύσουν όλους τους γρίφους, να βρουν λέξεις, κωδικούς και κλειδιά για να ‘ελευθερωθούν’ μέσα σε συγκεκριμένο χρόνο. Η χρήση των escape rooms, που είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη για ψυχαγωγικούς σκοπούς, προτείνεται να ενσωματωθεί και στη διδασκαλία ξένων γλωσσών, λόγω των θετικών αποτελεσμάτων που καταγράφονται στη σχετική βιβλιογραφία. Τα αποτελέσματα του προγράμματος θα αξιοποιηθούν από τους καθηγητές ξένων γλωσσών για τον εμπλουτισμό της διδασκαλίας με τη χρήση ψηφιακών μέσων καθιστώντας έτσι τη διδασκαλία ξένων γλωσσών πιο ενδιαφέρουσα και αποτελεσματική.