Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
Ημερολόγια 2025 για ομάδες σχολεία συλλόγους Newage Newamazingideas Γράμμου 6 Καστοριά Τηλ 2467081694
newage invitations newamazingideas Προσκλητήρια γάμου και βάπτισης Γάμος Βάπτιση Πρωτόγερος Πέτρος Πρωτόγερου Κατερίνα 2467081694
ΑρχικήΕξελίξειςΕκπαίδευσηΤι αλλάζει στο σχολείο το 2021-2022

Τι αλλάζει στο σχολείο το 2021-2022

Ειδήσεις Δυτικής Μακεδονίας: Γρεβενά, Καστοριά, Κοζάνη και Φλώρινα

Τι αλλάζει στο σχολείο το 2021-2022

Ένα σχολείο σύγχρονο, δημιουργικό, αναβαθμισμένο υποδέχτηκε χθες τους μαθητές και τις μαθήτριές μας σε όλη την Ελλάδα. Σε εφαρμογή των νόμων που ήδη έχουμε ξεκινήσει και υλοποιούμε, το σχολείο άνοιξε με καινοτομίες. Μεταξύ άλλων:

  • Καθολική εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης:
    • Φέτος, για πρώτη φορά, η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση εφαρμόζεται καθολικά σε όλους τους Δήμους της χώρας. Κάθε παιδί 4 ετών πλέον φοιτά στο προνήπιο.
  • Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο: Γενίκευση σε όλα τα νηπιαγωγεία της χώρας
    • Ύστερα από την πιλοτική εφαρμογή των Αγγλικών σε 58 νηπιαγωγεία, το σχολικό έτος 2020-2021, φέτος η αγγλική γλώσσα εισάγεται στο υποχρεωτικό πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες βιωματικού χαρακτήρα.
    • Αναβαθμίζουμε τη δημόσια εκπαίδευση από τη βάση, δίνοντας σε κάθε παιδί την ευκαιρία να διευρύνει τη γλωσσική του αντίληψη από πολύ μικρή ηλικία.
  • Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Καθολική εφαρμογή στα νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια της χώρας
    • Εισάγονται νέες θεματικές και νέοι τρόποι διδασκαλίας στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα, με κεντρικό στόχο την καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας. Οι θεματικές των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων περιλαμβάνουν, ενδεικτικά, την κλιματική αλλαγή, την πρόληψη και προφύλαξη από φυσικές καταστροφές, τον εθελοντισμό, την οδική ασφάλεια, το STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics), τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, την επιχειρηματικότητα, τον σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό, και θα διδάσκονται στη λογική της βιωματικής μάθησης και της συνεργασίας (π.χ. οι μαθητές καλούνται να οργανώσουν από κοινού ένα πρόγραμμα ανακύκλωσης). 
    • Ύστερα από την πιλοτική εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε 218 σχολεία το 2020-2021, ξεκίνησε η καθολική εφαρμογή τους.
  • Διπλασιασμός του δικτύου των Πρότυπων Σχολείων και των Πειραματικών Σχολείων:
    • Από φέτος, λειτουργούν 112 Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία στη χώρα, από 60 που λειτουργούσαν το σχολικό έτος 2019-2020. Πλέον, ΠΠΣ λειτουργούν σε κάθε Περιφέρεια της χώρας.
    • Για την Κυβέρνηση, η επέκταση και η ενίσχυση των καινοτόμων αυτών δημόσιων σχολείων, τα οποία στοχεύουν στην καλλιέργεια της αριστείας και της δημιουργικότητας και στα οποία έχει τη δυνατότητα να φοιτήσει κάθε μαθήτρια και μαθητής, ανεξαρτήτως οικονομικής κατάστασης, αποτελεί απτό παράδειγμα ουσιαστικής εφαρμογής της αρχής των ίσων ευκαιριών.
    • Οι αιτήσεις μαθητών για τις 4.039 θέσεις των 112 ΠΠΣ ξεπέρασαν τις 13.000, καταδεικνύοντας την ευρεία αποδοχή του θεσμού στην ελληνική κοινωνία.
  • Λειτουργία Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων για πρώτη φορά:
    • Ιδρύθηκαν και από φέτος λειτουργούν τα πρώτα 6 Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας στο Άργος, την Επανομή, το Πέραμα, την Ξάνθη, την Ηγουμενίτσα και τα Τρίκαλα.
    • Οικοδομώντας στην επιτυχία και ευρεία αποδοχή του συστήματος των πρότυπων σχολείων, τα Πρότυπα ΕΠΑ.Λ. θα λειτουργήσουν ως πιλότοι για την εισαγωγή και διάχυση του νέου συστήματος επαγγελματικής εκπαίδευσης (Ν. 4763/2020), το οποίο δίνει έμφαση στις πραγματικές ανάγκες της οικονομίας για την κατάρτιση προγραμμάτων σπουδών και τον ορισμό ειδικοτήτων.
  • Νέα προγράμματα σπουδών στη Γενική Εκπαίδευση
    • Θα εφαρμοστούν από αυτή τη σχολική χρονιά 123 νέα Προγράμματα Σπουδών πρώτα σε πιλοτική εφαρμογή σε όλα τα Πρότυπα και τα Πειραματικά Σχολεία της χώρας.
  • Μεγαλύτερη αυτονομία της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών:
    • Εφαρμόζεται από φέτος το νέο σύστημα που ψηφίστηκε το καλοκαίρι και προβλέπει για παράδειγμα μεγαλύτερη ελευθερία στην οργάνωση διδασκαλίας, στην αξιολόγηση μαθητών από εκπαιδευτικούς, πολλαπλό βιβλίο, ενίσχυση ρόλου Διευθυντή, συνεργασίες με τρίτους φορείς χωρίς έγκριση του Υπουργείου – μείωση γραφειοκρατίας.
  • 11.700 μόνιμοι διορισμοί στη γενική εκπαίδευση:
    • Τα σχολεία μας ανοίγουν με 11.700 νέους μόνιμους εκπαιδευτικούς, τους πρώτους διορισμούς στη γενική εκπαίδευση μετά από 12 χρόνια.
    • Πρόκειται για πολύ σημαντικό αριθμό διορισμών, υπερδιπλάσιο από αυτό των 5.250 για τον οποίο είχε δεσμευτεί η Κυβέρνηση.
    • Οι νεοδιορισθέντες καλύπτουν βασικές ανάγκες των σχολείων σε ανθρώπινο δυναμικό, που ως σήμερα καλύπτονταν από αναπληρωτές, συμβάλλοντας με καίριο τρόπο στη διαμόρφωση του πιο αυτόνομου, αναβαθμισμένου, νέου δημόσιου σχολείου.
  • Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, όπως για:
    • Τα νέα Προγράμματα Σπουδών
    • Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων
    • Τα Αγγλικά στο νηπιαγωγείο
    • Επιμόρφωση νεοδιορισμένων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
  • Αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών – Βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης:
    • Εφαρμογή της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών, με γνώμονα την αρχή ότι δεν μπορεί να υπάρξει βελτίωση και αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης χωρίς αξιολόγηση.
    • Εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων στην Α’ και τη Β’ Λυκείου. Μέσω της Τράπεζας Θεμάτων, διασφαλίζεται η ποιότητα και διευκολύνεται η συγκριτική αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος.
  • Ψηφιακός Μετασχηματισμός:   
    • 472.833 μαθητές και φοιτητές έχουν ήδη προμηθευτεί τεχνολογικό εξοπλισμό (tablet, laptop, desktop) μέσω του προγράμματοςvoucher «Ψηφιακή Μέριμνα»
    • Από 4.000 laptop/tablet στα σχολεία το 2019, δρομολογήθηκε η προμήθεια 90.000.
    • Η αναβάθμιση του ίντερνετ έχει ολοκληρωθεί σε 7.000 σχολεία και επεκτείνεται στο σύνολο των σχολείων της επικράτειας μέσω του προγράμματος ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ
    • Εφαρμογή των ηλεκτρονικών εγγραφών (e-eggrafes) σταδιακά σε όλες τις βαθμίδες
    • Έκδοση ψηφιακών αποσπασμάτων απολυτηρίων (e-apolytiria) στα γυμνάσια και τα λύκεια
    • e-τοποθετήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών: Οι προσλήψεις αναπληρωτών για το 2021-2022 υλοποιήθηκαν μέσα από ένα καινοτόμο ψηφιακό σύστημα, με στόχο την απλοποίηση, επιτάχυνση και βελτίωση της διαδικασίας. Το σύστημα επιτρέπει, μεταξύ άλλων, την ψηφιακή ανάληψη υπηρεσίας, τη σύναψη ψηφιακής σύμβασης και την αλγοριθμική τοποθέτηση των αναπληρωτών στις σχολικές μονάδες.

Τι αλλάζει στο σχολείο το 2021-2022


Ειδήσεις Δυτικής Μακεδονίας: Γρεβενά, Καστοριά, Κοζάνη και Φλώρινα

Τι Κρύβεται Πίσω από το IRIS: Άμεσες Πληρωμές Χωρίς Προμήθειες

IRIS: Γιατί οι Τράπεζες Προωθούν τις Άμεσες Πληρωμές Χωρίς Προμήθειες Γράφει ο Πέτρος Πρωτόγερος, 14 Νοεμβρίου 2024 IRIS Πληρωμές Χωρίς Προμήθειες: Όλα Όσα Πρέπει να Γνωρίζετε Το...

Ο Νικόλας και η Κόκκινη Αστραπή στον Μαγικό Αγώνα του Δάσους

Ο Νικόλας και η Κόκκινη Αστραπή στον Μαγικό Αγώνα του Δάσους (Παραμύθι) Μια φορά κι έναν καιρό, ζούσε ένα μικρό αγόρι που το έλεγαν Νικόλα....

Το Ονειρεμένο Ταξίδι της Μικρής Μπαλαρίνας στη Χώρα του Χορού

Η Μικρή Μπαλαρίνα και το Μαγικό Προσκλητήριο των Ονείρων Το Ονειρεμένο Ταξίδι της Μικρής Μπαλαρίνας στη Χώρα του Χορού Μια φορά κι έναν καιρό, σε μια...

Ψηφιακή Αυτονομία: Όρια και Δυνατότητες

Ψηφιακή Αυτονομία: Πώς να Κρατήσουμε τον Έλεγχο στη Ζωή μας στην Εποχή της Τεχνολογίας Γράφει ο Πέτρος Πρωτόγερος, 8 Νοεμβρίου 2024 Ψηφιακή Αυτονομία: Τι Είναι και...

Η Περλένια και τα Λουλούδια του Βυθού

Η Περλένια και τα Λουλούδια του Βυθού Μια φορά κι έναν καιρό, βαθιά στον βυθό της θάλασσας, ζούσε μια μικρή γοργόνα που τη φώναζαν Περλένια....
newage luxury baptism invitations
newage luxury wedding invitations

Most Popular

Recent Comments