Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
Ημερολόγια 2025 για ομάδες σχολεία συλλόγους Newage Newamazingideas Γράμμου 6 Καστοριά Τηλ 2467081694
newage invitations newamazingideas Προσκλητήρια γάμου και βάπτισης Γάμος Βάπτιση Πρωτόγερος Πέτρος Πρωτόγερου Κατερίνα 2467081694
ΑρχικήΔυτική ΜακεδονίαΚαστοριάΟμιλία της Μαρίας Αντωνίου στη Βουλή σε Νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας

Ομιλία της Μαρίας Αντωνίου στη Βουλή σε Νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας

Ειδήσεις Δυτικής Μακεδονίας: Γρεβενά, Καστοριά, Κοζάνη και Φλώρινα

Ομιλία της Μαρίας Αντωνίου στη Βουλή σε Νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας

Ομιλία της Μαρίας Αντωνίου στη Βουλή

σε Νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας

Η Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, Βουλευτής Καστοριάς, Μαρία Αντωνίου, πραγματοποίησε ομιλία σήμερα στη Βουλή κατά τη διάρκεια της συζήτηση του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Ναυτιλίας για την «Κύρωση της από 29 Μαρτίου 2023 Τροποποίησης και Κωδικοποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της “Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας Α.Ε.” – Κύρωση της από 29 Μαρτίου 2023 Συμφωνίας Τροποποίησης της από 2 Φεβρουαρίου 2018 Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της “Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.”».

Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο υψίστης σπουδαιότητας, καθώς αφορά σε δύο από τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, που αποτελούν βασικούς πυλώνες της εθνικής μας οικονομίας, καθοριστικούς για την εξωστρέφεια και την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας”, ανέφερε μεταξύ άλλων στην ομιλία της η Μαρία Αντωνίου, τονίζοντας πως “πάγια τακτική του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και της Νέας Δημοκρατίας είναι να μιλούμε δια των πράξεων, με απτά αποτελέσματα, κι όχι δια των λόγων του αέρα: Παράδειγμα ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, που μπορεί να λειτουργήσει ως καλή πρακτική για το ποια θα είναι η πορεία ανάπτυξης του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας μετά τη Σύμβαση Παραχώρησης. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν πουλά κανένα λιμάνι γιατί τα λιμάνια αποτελούν δημόσιο αγαθό. Δεν πωλούνται οι υποδομές των λιμανιών! Είναι αναπόσπαστο στοιχείο της εθνικής μας περιουσίας. Αυτό που εκχωρείται είναι η διαχείριση”.

ΟΜΙΛΙΑ ΒΟΥΛΕΥΤΗ Ν.Δ. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΜΑΡΙΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ

Σ/Ν «Κύρωση της από 29 Μαρτίου 2023 Τροποποίησης και Κωδικοποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της “Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας Α.Ε.” – Κύρωση της από 29 Μαρτίου 2023 Συμφωνίας Τροποποίησης της από 2 Φεβρουαρίου 2018 Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της “Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.”» του υπουργείου Ναυτιλίας

Το σ/ν που συζητούμε στη σημερινή συνεδρίαση του Σώματος είναι υψίστης σπουδαιότητας καθώς αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της εθνικής μας οικονομίας, καθοριστικός για την εξωστρέφεια και την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας. Αφορά σε δύο από τα σημαντικότερα λιμάνια της Ελλάδας, των οποίων ο ρόλος έχει αναβαθμιστεί τα τελευταία χρόνια, χάρη στις στοχευμένες παρεμβάσεις της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας.

Το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, δικαίως κατέχει τη θέση ενός εκ των κεντρικότερων λιμανιών της χώρας, καθώς αποτελεί κόμβο διαμετακομιστικού εμπορίου, την πύλη εισόδου και εξόδου επιβατών, τη δίοδο επικοινωνίας της χώρας μας με την Ευρώπη. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό, το ελληνικό κράτος έχει επενδύσει ιδιαίτερα υψηλά ποσά για την επέκταση και την αναβάθμισή του.

Πράγματι, η Σύμβαση Παραχώρησης ανοίγει το δρόμο για την αποκρατικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας. Αυτή η Σύμβαση Παραχώρησης απορρέει από τις δεσμεύσεις που ανέλαβε η χώρα επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ το καλοκαίρι του 2015!

Ήσασταν εσείς, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι της αξιωματικής αντιπολίτευσης που κάνατε αυτή τη διαπραγμάτευση πριν 8 χρόνια! Εσείς συμφωνήσατε για την αξιοποίηση της λιμενικής περιουσίας προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι δανειακές υποχρεώσεις της χώρας, μέσα από την αξιοποίηση από το ΤΑΙΠΕΔ και το Υπερταμείο, στο οποίο ανήκει το ΤΑΙΠΕΔ. Για να φρεσκάρω τη μνήμη σας, το ΤΑΙΠΕΔ απέκτησε και άλλο αφεντικό που λέγεται Υπερταμείο και σε αυτό το Υπερταμείο, κι όπως πολύ καλά γνωρίζετε, με βάση τη διαπραγμάτευσής σας το 2015, στο ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει αποκλειστικό λόγο η ελληνική κυβέρνηση.       

Απέναντι στα δεδομένα αυτά, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας επιλέγει το δρόμο της ανάπτυξης μέσω των επενδύσεων, που αποκτούν ιδιαίτερη βαρύτητα για μια περιφερειακή ενότητα όπως η Θεσπρωτία, η οποία υπέστην έντονα τις επιπτώσεις της υπερδεκαετούς οικονομικής κρίσης.

Και για να βρει η Θεσπρωτία τη νέα αναπτυξιακή της προοπτική, απαιτείται αλλαγή οικονομικού μοντέλου, από αμιγώς αγροκτηνοτροφικό σε τουριστικό. Και αυτή ακριβώς η αλλαγή επιτυγχάνεται πρώτον, με τη νέα διαχείριση του λιμανιού και δεύτερον, την επέκταση των υπηρεσιών που θα προσφέρει. 

Ο επενδυτής που θα αναλάβει τη διαχείριση, θα καταβάλει ένα πολύ μεγάλο ποσό στο ελληνικό δημόσιο, ποσό το οποίο ουδέποτε θα εισέπραττε αν το λιμάνι παρέμενε υπό την κρατική διαχείριση. Δηλαδή, εισπράττουμε πολύ μεγαλύτερο τίμημα, από ό,τι αυτό που θα μας δινόταν στη διάρκεια των 39 ετών για τα οποία δίνουμε την παραχώρηση. Ταυτόχρονα, το όφελος για το Δήμο Ηγουμενίτσας είναι τεράστιο, καθώς όλο το παραλιακό μέτωπο της πόλης παραχωρείται πλέον στο δήμο, κάτι το οποίο ήταν πάγια διεκδίκηση της πόλης εδώ και πολλές δεκαετίες.

Αναφορικά με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, τυγχάνει -λόγω της πρότερης θεσμικής μου ιδιότητας, ως επικεφαλής του Γραφείου Μακεδονίας του Πρωθυπουργού από το 2019 έως το 2023, να έχω ασχοληθεί διεξοδικά και γνωρίζω λεπτομερώς- το θέμα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.

Το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με ιστορία 2.300 ετών, είναι ένας από τους πέντε ελληνικούς λιμένες που ανήκει στο Κεντρικό Δίκτυο των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφοράς και χαρακτηρισμένος λιμένας Διεθνούς Ενδιαφέροντος με ΦΕΚ του 2007. Σήμερα αποτελεί ζωτικό μέρος της οικονομικής δραστηριότητας στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής, Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης μέσω των μεγάλων διευρωπαϊκών δικτύων αυτοκινητοδρόμων και σιδηροδρόμων.

Πέρα από τον κομβικό του ρόλο στις διεθνείς μεταφορές εμπορευμάτων, το λιμάνι είναι και πόλος έλξης για τον διεθνή τουρισμό, αφού όλο και περισσότερα κρουαζιερόπλοια το επιλέγουν για ελλιμενισμό ή έναρξη και τερματισμό (homeporting) κρουαζιέρας, η οποία, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2023, σημείωσε αύξηση σε σχέση με το 2022. Παράλληλα, συνδέεται ακτοπλοϊκά με τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου, τις Κυκλάδες και τις Σποράδες.

Δεν μπορεί, λοιπόν, κανείς να αμφισβητήσει τα απτά και επιτυχημένα αποτελέσματα της αποκρατικοποίησης του ΟΛΘ, που αποτυπώνονται στα οικονομικά στοιχεία του Οργανισμού. Με τις τροποποιήσει που προβλέπει κι εδώ το σ/ν, περισσότεροι πόροι εισρέουν στο Δήμο Θεσσαλονίκης, ενώ ταυτόχρονα επιλύονται τεχνικά ζητήματα που εμπόδιζαν την υλοποίηση του master plan.

Στο επιχείρημα, λοιπόν,  της αξιωματικής αντιπολίτευσης, περί ιδιωτικοποίησης του δημόσιου πλούτου, η απάντηση είναι η εξής αλήθεια: Δεν πρόκειται για πώληση του λιμανιού, αλλά για παραχώρηση. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν πουλά κανένα λιμάνι γιατί τα λιμάνια αποτελούν δημόσιο αγαθό, που επ’ ουδενί δεν είναι προς πώληση.

Και για να μην αιωρούνται αμφιβολίες, δεν πωλούνται οι υποδομές των λιμανιών. Είναι αναπόσπαστο στοιχείο της εθνικής μας περιουσίας. Αυτό που πωλείται είναι η διαχείριση, η οποία είχε παραχωρηθεί στον Οργανισμό Λιμένα Ηγουμενίτσας, ο οποίος ήταν φορέας της κεντρικής κυβέρνησης και μάλιστα δεν πλήρωνε φόρο. Τώρα θα πληρώνει ο Οργανισμός Λιμένα Ηγουμενίτσας την ανάλογη φορολογία επί των κερδών του. Λοιπόν, παραχωρείται, αυτό.

Απέναντί στην αναζήτηση δήθεν «μελανών σημείων» και «ξεπουλήματος δημόσιου πλούτου» που προσπαθεί να επινοήσει η αξιωματική αντιπολίτευση, η δική μας απάντηση είναι η εμπεριστατωμένη στρατηγική, το καλά τεκμηριωμένο σχέδιο, η ανάλυση κόστους- οφέλους, η νέα αναπτυξιακή προοπτική που αποκτούν τα δύο αυτά σημαντικά λιμάνια της χώρας.

Εμείς στην κυβέρνηση δεν παλεύουμε με ιδεοληψίες του παρελθόντος που βάζουν φρένο στην πορεία της χώρας προς το μέλλον. Εμείς παλεύουμε για την Ελλάδα, ως ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος, με κυρίαρχο ρόλο κι όχι ουραγό των εξελίξεων.


Ειδήσεις Δυτικής Μακεδονίας: Γρεβενά, Καστοριά, Κοζάνη και Φλώρινα

Τι Κρύβεται Πίσω από το IRIS: Άμεσες Πληρωμές Χωρίς Προμήθειες

IRIS: Γιατί οι Τράπεζες Προωθούν τις Άμεσες Πληρωμές Χωρίς Προμήθειες Γράφει ο Πέτρος Πρωτόγερος, 14 Νοεμβρίου 2024 IRIS Πληρωμές Χωρίς Προμήθειες: Όλα Όσα Πρέπει να Γνωρίζετε Το...

Ο Νικόλας και η Κόκκινη Αστραπή στον Μαγικό Αγώνα του Δάσους

Ο Νικόλας και η Κόκκινη Αστραπή στον Μαγικό Αγώνα του Δάσους (Παραμύθι) Μια φορά κι έναν καιρό, ζούσε ένα μικρό αγόρι που το έλεγαν Νικόλα....

Το Ονειρεμένο Ταξίδι της Μικρής Μπαλαρίνας στη Χώρα του Χορού

Η Μικρή Μπαλαρίνα και το Μαγικό Προσκλητήριο των Ονείρων Το Ονειρεμένο Ταξίδι της Μικρής Μπαλαρίνας στη Χώρα του Χορού Μια φορά κι έναν καιρό, σε μια...

Ψηφιακή Αυτονομία: Όρια και Δυνατότητες

Ψηφιακή Αυτονομία: Πώς να Κρατήσουμε τον Έλεγχο στη Ζωή μας στην Εποχή της Τεχνολογίας Γράφει ο Πέτρος Πρωτόγερος, 8 Νοεμβρίου 2024 Ψηφιακή Αυτονομία: Τι Είναι και...

Η Περλένια και τα Λουλούδια του Βυθού

Η Περλένια και τα Λουλούδια του Βυθού Μια φορά κι έναν καιρό, βαθιά στον βυθό της θάλασσας, ζούσε μια μικρή γοργόνα που τη φώναζαν Περλένια....
newage luxury baptism invitations
newage luxury wedding invitations

Most Popular

Recent Comments