Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
Ημερολόγια 2025 για ομάδες σχολεία συλλόγους Newage Newamazingideas Γράμμου 6 Καστοριά Τηλ 2467081694
newage invitations newamazingideas Προσκλητήρια γάμου και βάπτισης Γάμος Βάπτιση Πρωτόγερος Πέτρος Πρωτόγερου Κατερίνα 2467081694
ΑρχικήΕξελίξειςΕκπαίδευσηΣτόχος μας, να σπάσει η σιωπή, κανένα παιδί να μη νιώθει και...

Στόχος μας, να σπάσει η σιωπή, κανένα παιδί να μη νιώθει και να μην είναι μόνο.

Ειδήσεις Δυτικής Μακεδονίας: Γρεβενά, Καστοριά, Κοζάνη και Φλώρινα

Νίκη Κεραμέως στη Βουλή: «Στόχος μας, να σπάσει η σιωπή, κανένα παιδί να μη νιώθει και να μην είναι μόνο.»

Το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, με τίτλο «Ζούμε Αρμονικά Μαζί – Σπάμε τη Σιωπή: Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις», παρουσίασε η Υπουργός Νίκη Κεραμέως, κατά τη συζήτηση στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Οι πρωτοβουλίες που έχει ήδη λάβει το Υπουργείο για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία, κινούνται σε 3 κατευθύνσεις:

Ι. Εκπαίδευση των μαθητών:

  • Εισαγωγή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα (με θεματικές όπως η σεξουαλική αγωγή, ο σεβασμός στον άλλον, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα)
  • 166 Νέα Προγράμματα Σπουδών που καλλιεργούν το πνεύμα κατά της βίας και των διακρίσεων.

ΙΙ. Ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών:

  • 85.000 επιμορφώσεις εκπαιδευτικών σε σχετικά θέματα, στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.

ΙΙΙ. Ενίσχυση της σχολικής κοινότητας:

  • Διπλασιασμός των ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία, από 1600 σε 3200.
  • Θεσμοθέτηση του Συμβούλου Σχολικής Ζωής, βασικό σημείο αναφοράς των μαθητών που θέλουν να μοιραστούν κάτι.
  • Αύξηση προϋπολογισμού υποστηρικτικών φορέων, όπως ΚΕΔΑΣΥ, κατά 152%.
  • Συνεργασίες με αρμόδιους φορείς όπως το Εργαστήριο Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ.

Σε συνέχεια αυτών των πρωτοβουλιών, στο πλαίσιο του νομοσχεδίου, προβλέπονται:

Ι. Νέες δομές για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας, σε 3 επίπεδα:

  • Σε επίπεδο σχολικής μονάδας, ο Διευθυντής μαζί με έναν εκπαιδευτικό ή τον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής θα είναι Υπεύθυνοι Αντιμετώπισης της Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού.
    • Σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, τετραμελείς Ομάδες Δράσης, αποτελούμενες από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, έναν Σύμβουλο Εκπαίδευσης, ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό.
    • Σε κεντρικό επίπεδο, επιτροπή εμπειρογνωμόνων που έχει την ευθύνη για την εποπτεία και την επιμέλεια του προγράμματος, καθώς και τη συναγωγή σχετικών συμπερασμάτων.

ΙΙ. Συστηματικές επιμορφώσεις εκπαιδευτικών:

  • Οι επιμορφώσεις που ήδη γίνονται, θεσμοθετούνται αλλά και εμπλουτίζονται και επεκτείνονται.
    • Ανάπτυξη στοχευμένου επιμορφωτικού υλικού για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών
    • Ήδη διενεργούνται επιμορφώσεις για θέματα διαχείρισης σχολικής βίας, όπως για παράδειγμα πρόσφατα σε 202 στελέχη εκπαίδευσης.

ΙΙΙ. Πλατφόρμα για αναφορές περιστατικών ενδοσχολικής βίας:

  • Το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (ΙΤΥΕ) ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ αναπτύσσει, σε συνεργασία με την κεντρική επιτροπή εμπειρογνωμόνων, ειδική πλατφόρμα για αναφορές περιστατικών ενδοσχολικής βίας. Σε αυτήν, οι μαθητές θα μπορούν να αναφέρουν περιστατικά ανώνυμα ή επώνυμα και οι γονείς μόνο επώνυμα. 
    • Αποδέκτες των αναφορών θα είναι οι Υπεύθυνοι Αντιμετώπισης της Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού της οικείας σχολικής μονάδας, που θα μπορούν να επιληφθούν αμέσως των περιστατικών αυτών, ενώ θα ενημερώνονται και οι Ομάδες Δράσεις των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.
    • Οι Ομάδες Δράσης θα συντάσσουν ετήσιες εκθέσεις με τις παρατηρήσεις και τα συμπεράσματά τους για τα περιστατικά ενδοσχολικής βίας που έλαβαν χώρα, μαζί με τις προτάσεις τους, και θα τις υποβάλλουν στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, ο οποίος θα ενημερώνει τακτικά το ΥΠΑΙΘ, εξασφαλίζοντας τη χάραξη μελλοντικής πολιτικής ενάντια στην ενδοσχολική βία βάσει δεδομένων.
    • Η πλατφόρμα θα περιέχει επίσης καλές πρακτικές πρόληψης και αντιμετώπισης, ενημερωτικό και επιμορφωτικό υλικό προς χρήση από την εκπαιδευτική κοινότητα, και θα λειτουργεί έτσι ως κεντρικός ψηφιακός κόμβος του ΥΠΑΙΘ για την ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό.

Η Υπουργός, κλείνοντας την ομιλία της, υπογράμμισε: «Πρόκειται για ρυθμίσεις με μοναδικό στόχο τη βελτίωση της ζωής των μαθητών μας. Υπέρ της ψυχικής και σωματικής τους υγείας, υπέρ μίας καλύτερης σχολικής καθημερινότητας. Και πιστεύω ακράδαντα ότι αυτές οι πολιτικές είναι πέρα και πάνω από κόμματα, διαπερνούν τις όποιες ιδεολογικές μας αποκλίσεις και αποτελούν πρόσφορο έδαφος για να ανταλλάξουμε απόψεις και να συγκλίνουμε στο καλύτερο που μπορούμε να προσφέρουμε στα παιδιά μας.»


Ειδήσεις Δυτικής Μακεδονίας: Γρεβενά, Καστοριά, Κοζάνη και Φλώρινα

Τι Κρύβεται Πίσω από το IRIS: Άμεσες Πληρωμές Χωρίς Προμήθειες

IRIS: Γιατί οι Τράπεζες Προωθούν τις Άμεσες Πληρωμές Χωρίς Προμήθειες Γράφει ο Πέτρος Πρωτόγερος, 14 Νοεμβρίου 2024 IRIS Πληρωμές Χωρίς Προμήθειες: Όλα Όσα Πρέπει να Γνωρίζετε Το...

Ο Νικόλας και η Κόκκινη Αστραπή στον Μαγικό Αγώνα του Δάσους

Ο Νικόλας και η Κόκκινη Αστραπή στον Μαγικό Αγώνα του Δάσους (Παραμύθι) Μια φορά κι έναν καιρό, ζούσε ένα μικρό αγόρι που το έλεγαν Νικόλα....

Το Ονειρεμένο Ταξίδι της Μικρής Μπαλαρίνας στη Χώρα του Χορού

Η Μικρή Μπαλαρίνα και το Μαγικό Προσκλητήριο των Ονείρων Το Ονειρεμένο Ταξίδι της Μικρής Μπαλαρίνας στη Χώρα του Χορού Μια φορά κι έναν καιρό, σε μια...

Ψηφιακή Αυτονομία: Όρια και Δυνατότητες

Ψηφιακή Αυτονομία: Πώς να Κρατήσουμε τον Έλεγχο στη Ζωή μας στην Εποχή της Τεχνολογίας Γράφει ο Πέτρος Πρωτόγερος, 8 Νοεμβρίου 2024 Ψηφιακή Αυτονομία: Τι Είναι και...

Η Περλένια και τα Λουλούδια του Βυθού

Η Περλένια και τα Λουλούδια του Βυθού Μια φορά κι έναν καιρό, βαθιά στον βυθό της θάλασσας, ζούσε μια μικρή γοργόνα που τη φώναζαν Περλένια....
newage luxury baptism invitations
newage luxury wedding invitations

Most Popular

Recent Comments