Δήλωση του Τομεάρχη Υποδομών & Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και Βουλευτή Μαγνησίας Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου σχετικά με το περιστατικό στο μετρό Θεσσαλονίκης το πρωί της Παρασκευής
Αλ.Μεϊκόπουλος:«Θα εξασφαλίσει η Κυβέρνηση στους Θεσσαλονικείς ένα σύγχρονο & αξιόπιστο μετρό;»
Ακόμα ένα επεισόδιο ήρθε να προστεθεί σήμερα το πρωί στη μακριά λίστα των προβλημάτων στη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης.
Λίγο μετά τις 11.30 το πρωί της Παρασκευής το μετρό σταμάτησε να λειτουργεί σε όλο το μήκος της γραμμής. Τα δρομολόγια επανήλθαν σε κανονική λειτουργία σχεδόν μιάμιση ώρα μετά!
Για την απίστευτη ταλαιπωρία των επιβατών και τα πολλά ερωτηματικά που προκάλεσε για ακόμα μία φορά η άκρως προβληματική λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης, η διαχειρίστρια εταιρεία Thema ενημέρωσε σε λιτή ανακοίνωσή της ότι η «προσωρινή» (!!) διακοπή της λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης έγινε «για να διενεργηθεί προληπτικός έλεγχος, σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία, λόγω ενδείξεως στο Κέντρο Ελέγχου που αφορούσε την ετοιμότητα εφεδρικού συστήματος».
Δεν έκρινε απαραίτητο η διαχειρίστρια εταιρεία να ενημερώσει για ποιο λόγο ο προληπτικός έλεγχος έγινε τρεις μήνες μετά την επίσημη έναρξη των δρομολογίων του μετρό και όχι νωρίτερα.
Άραγε ο καθ’ ύλην αρμόδιος Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών μπορεί να διαβεβαιώσει ότι ολοκληρώθηκαν στο μετρό Θεσσαλονίκης τα δοκιμαστικά δρομολόγια 18μηνης διάρκειας πριν την έναρξη λειτουργίας;
Αν ναι, ποιος ο λόγος της διακοπής των δρομολογίων, μήνες μετά την έναρξη του μετρό, για «προληπτικό έλεγχο»;
Αναρωτιόμαστε επίσης, δεν οφείλουν οι αρμόδιοι να διασφαλίζουν την αδιάκοπη ετοιμότητα στην τροφοδότηση του μετρό με ρεύμα, μέσω ειδικού υποσταθμού παραγωγής ενέργειας γι΄αυτό το σκοπό;
Μία οποιαδήποτε ένδειξη θα οδηγεί σε ακινητοποίηση των συρμών για ώρες σε όλο το μήκος της γραμμής;
Η αλήθεια είναι πως διαχειρίστρια εταιρεία και Υπουργείο δεν μπορούν να δώσουν πειστικές απαντήσεις για το γιατίσε μόλις τρείς μήνες λειτουργίας, το Μετρό της συμπρωτεύουσας μετρά επαναλαμβανόμενα σουρεαλιστικά περιστατικά.
Εικόνες με πολίτες να περπατούν μέσα στη σήραγγα επί 15 λεπτά δίπλα σε ηλεκτροφόρα καλώδια λόγω βλάβης συρμού, εικόνες με πολίτες να στοιβάζονται σε ουρές στα εκδοτήρια εισιτηρίου που λόγω βλάβης δεν λειτουργούσαν, συρμοί να ακινητοποιούνται μεταξύ σταθμών και να επιστρέφουν χειροκίνητα, σταθμοί ολόκληροι να κλείνουν λόγω απροσδιόριστης βλάβης.
Η ολιγόμηνη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης μετρά πολλές αρνητικές πρωτιές.
Πουθενά στον κόσμο δεν έχουμε δει ανάλογες σκηνές.
Στο μετρό της Αθήνας που λειτουργεί εδώ και πάνω από μία εικοσαετία, δεν έχουν συμβεί ποτέ αντίστοιχα περιστατικά.
Η Κυβέρνηση παραμένει υπόλογη καθώς μέχρι σήμερα δεν έχει καταφέρει να εξασφαλίσει στους Θεσσαλονικείς ένα σύγχρονο, αξιόπιστο και ασφαλές συγκοινωνιακό μέσο.